streda, augusta 24, 2011

Kdo chce řvát, ten to zná.........Lucie! :)

Lucie... jedna z najznámejších českých(alebo ako to mám radšej - československých) kapiel aké doteraz stihli vzniknúť. Nebudem tu čmárať nejakú ich históriu alebo tak, lebo toho je na nete dosť aj bezomňa a ja sa nerada opakujem.
Takže len z kraja - Lucie vznikla ešte za čias hnusného komunizmu(1987/88), naplno prerazila po jeho páde, potom sa rozpadla, dala znovu dohromady a znovu rozpadla v roku 2004. Tento stav bohužial trvá dodnes.





Každopádne, nech už sú veci akékoľvek, je tu jedna vec ktorá je proste nemenná. A to konkrétne hudba ktorú svetu Lucie počas svojej existencie dala. A tým nemám na mysli tie najznámejšie rádiové hity - strašne ma napríklad uráža keď ľudia pri názve tejto kapely okamžite zavrhnú čokoľvek čo chcem povedať, označia to za obyčajný pop a koniec diskusie. Pritom počuli maximálne tak Sen a Medvídka považujú za Vianočnú koledu. Pritom by ani nemuseli hrabať moc hlboko aby našli fakt klenoty ich tvorby, ktoré okrem toho, že sú jednoducho bezchybné a úžasné sú fakt sakramentsky dobré hudobné diela. A ako inak, keď ich skladali skvelí hudobníci s otvorenou mysľou a jedinečnými nápadmi. Ako inak by mohla vyzerať hudba ktorá vznikla z absolútne magického spojenia štyroch takýchto ľudí?

Mám na Lucie napríklad rada, že sa neboja používať nezvyčajné hudobné nástroje a vzniká z toho absolútny rock n´roll. Umieram hlavne z fujary vystriedanej Kodymovou gitarou na začiatku pesničky Lucie z jedného koncertu, vyvoláva to vo mne euforické stavy.




Takisto milujem ich texty(hlavne tie Kodymove) a nebojím sa povedať, že podľa môjho názoru je to jedna z najlepšie otextovaných kapiel nielen u nás ale na celom svete.

A vec ktorá mi teraz keď Lucie "spinká" chýba najviac - Kombinácia Kollerovho a Kodymovho hlasu. Ja mám všeobecne takú malú úchylku na dvojhlasy a im tie hlasy dohromady idú tak neuveriteľne, že ich fakt upodozrievam z nejakých magických hrátok, lebo to nemôže byť prirodzene v ľudských silách vytvoriť také niečo úžasné.

Čo sa týka ich rozpadu, strašne ma to mrzí. Koho by nemrzel koniec niečoho tak hodnotného a ešte keď je tých hodnotných vecí na svete tak strašne málo. Ale ešte viac ma mrzí nátlak pseudofanúšikov a médií na bývalých členov tejto kapely. Totiž oni všetci išli s hudbou ďalej a tvorili ďalšie skvelé diela.
O Wanastovkách ako mladšej sestre Lucie ani nehovorím a Kollerove sólovky tiež absolútne milujem. Rovnako Michal Dvořák vytvoril kopu zaujímavych projektov(za všetky spomeniem Vivaldianno, čo je podľa mňa skvelý nápad) a tak ďalej a mňa ako skutočného fanúšika nielen Lucie ale aj hudby ako takej, strašne serie keď robia s niektorým z nich rozhovor akože o novom počine, ale zakaždým to proste skĺzne do otázok o návrate Lucie. Tí ľudia si snaď neuvedomujú, že takýto nátlak zabíja umenie? Áno, ja by som tiež dala za aspoň jeden ďalší koncert život a to hlavne preto, že som bola príliš mladá keď sa rozpadli a nestihla som ich.

A aj keby som ich stihla, pochybujem, že by som z toho koncertu mala taký silný zážitok ako teraz keď som vyrástla nielen psychicky a fyzicky ale hlavne hudobne a rozumiem tomu a dokážem si to užiť viac. Proste bolo by to super keby sa vrátili a možno sa to stane skôr ako si myslím, každopádne tá nádej tu je a som za ňu vďačná. Ale nechcela by som aby sa vracali na silu, kým sami nebudú mať tú potrebu. Myslím, že keby to spravili na silu, bolo by to sklamanie aj pre nich aj pre fanúšikov.

Preto si týchto hudobníkov vážim ešte viac za to, že nepodlahli tlaku a ponúkaným miliónom za jeden koncert a ukázali tým, že si vážia hudbu minimálne tak ako ja a neskazili ju hnilobou peňazí. Preto sú pre mňa naozaj obrovskými vzormi a keď to raz príde a oni spolu vybehnú na pódiá, ja budem stáť v predu so slzami v očiach(ja sa rozplačem pri každom takom veľkom koncerte, veľa energie, emócie atď. nemyslela som to nijak pateticky:D) a budem umierať, pretože úprimne, viem čo so mnou robia Davidove koncerty, viem čo so mnou spravil koncert Wanastowiek a keď sa to spojí dohromady tak to asi bude neznesiteľná šupa. A ja sa na to teším! :D It´s gonna be Legend....wait for it... dary......

Takže toľko moje dojmy z LUCIE:) A na záver jedna z mojich najobľúbenejších pesničiek, nielen od nich ale všeobecne:




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára