streda, mája 08, 2013

Potomci lidí....

Práve som si v časopise Eurotelevízia(názov uvádzam zámerne a tým uvádzam teda aj zdroj niektorých nižšie napísaných informácií) prečítala zaujímavý článok o časových schránkach ktoré ľudia tvoria pre budúce generácie. A jednoducho sa k tomu musím vyjadriť! :)
Takže, prvú takúto schránku vytvoril profesor histórie Thornwell Jacobs v roku 1940. Je v nej uložených 138 druhov predmetov ktoré boli typické pre vtedajšiu dobu. Nájdu sa tam napríklad nahrávky politických prejavov, biblia, gramofónové platne, nahrávky vtáčieho spevu, knihy a dobové filmy. Táto schránka má byť otvorená v roku 8113.
Od tej doby vzniklo ešte niekoľko ďalších podobných schránok, ale čo zaujalo mňa, je časová schránka ktorá sa uzavrie v roku 2014 a tento krát ju satelit KEO vynesie do vesmíru. Na planétu Zem sa vráti o 50000 rokov!

Úplne som sa na tomto teraz zasekla! Čo bude o 50 000 rokov? Budú ešte ľudia? Aj za predpokladu, že áno, budú technicky na úplne neuveriteľnej úrovni, alebo sa civilizácia bude musieť vrátiť úplne späť? Je to nepredstaviteľná doba!
Ale vráťme sa ku schránke, táto bude totiž obsahovať  encyklopédie, fotografie ľudí, mediálne záznamy samozrejme, kvapky ludskej krvi, vzorky DNA, vzduchu, morskej vody a podobne. Takisto tam budú odkazy od súčasných pozemšťanov. Kapacita satelitu zvládne štvorstranový odkaz od každého obyvateľa na planéte.
Je to celkom fascinujúce! Za predpokladu, že o 50000 rokov budú ľudia a nevrátime sa v evolúcii späť tak by možno boli schopní vypestovať si vlastného človeka z tejto doby a nahrať do neho všetky informácie ktoré bude schránka obsahovať, bude hovoriť všetkými jazykmi a tak.... Zbláznim sa z toho, že sa nikdy nedozviem ako to dopadne! :)

Možnosť napísať svoj odkaz máme na stránke www.keo.org. Napíšete ten svoj? A čo by ste ľuďom o 50000 rokov mladším odkázali? Ja by som asi chcela posnúť ďalej to, na čom mi záleží najviac na svete a preto by som im na tie 4 strany napísala stručnú historiu rock n´rollu, zásadné kapely a podobne. Ešte ale neviem, či by som to spravila v slovenčine alebo angličtine. Kto vie, kde budú jazyky a písmo v tej dobe :). Budem dúfať, že hudobné nahrávky sa dovtedy nejakým zázrakom podarí uchovať! :) Prípadne, že do schránky uložia aj najzásadnejšie hudobné nosiče aj s nejakým prístrojom cez ktorý si ich budú vedieť prehrať! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára