pondelok, mája 27, 2013

DAYS 28-29

 Day 28 - In this past month, what have you learned?
Neviem, či sú to pre mňa práve novinky ale jednoznačne som sa znovu presvedčila o tom, že minulosť nedá pokoj. Nech už sa snažím akokoľvek zabudnúť na to čo bolo, alebo možno ani nie zabudnúť ale minimálne to nechať plavať a začať s čistým štítom, veci minulé sa ma len tak nepustia. I keď možno aj trošku v pozitívnejšom zmysle, tak hlavne v tom negatívnom. Život ktorý som žila v mojom najmilovanejšom meste na svete bol presne taký, na jednej strane skvelý, lebo tam mám úžasných kamarátov, ktorých naozaj milujem a to je to pozitívne, pretože som ich minulý týždeň takmer všetkých konečne videla a mala som sto chutí tam už ostať zas a na druhej strane plný hnusných problémov ktoré ma odtiaľ vlastne vyštvali.... a tie sa tiež objavili znovu a ja zas musím riešiť neuveriteľnú sračku ktorá sa vyskytla a teda mi okrem aktuálnych prekériek pribudla jedna ďalšia, celkom obrovská. A tak "o tom potom", to sa vyrieši. Snažím sa nestrácať hlavu, ale fakt sa nestačím čudovať. Už chcem aby bolo všetko fajn..... 




 Day 29 - Your favorite poem 

Jedna z mnohých.... ale myslím, že to bola ona, "kto" ma priviedol k poézii... :)


Jean Arthur Rimbaud - Mé bohémství
Překlad: Karel Čapek

Tak šel jsem, v děrách kapes ruce sevřeny;

můj svrchník z sebe málem skutečnost už shodil;
tvůj přítel byl jsem, Múzo, pod nebem jsem chodil,
lala, co skvělých lásek znaly moje sny!

Široce roztrženou měl jsem kalhotu.
Paleček zasněný, já louskal jsem si v běhu
rýmy. Ve Velkém voze byl jsem na noclehu.
Mé hvězdy šustěly tam v sladkém šumotu.

A já jim naslouchal u silnic okraje
v ty dobré večery, kdy rosné krůpěje
jsem cítil na čele jak víno sílící,

kdy tiskna k srdci nohu, jako lyru v klínu,
rýmuje prostřed nočních fantastických stínů
jsem brnkal na gumy v rozbitém střevíci!



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára