nedeľa, júla 15, 2012

Vampyrologia - Úvod

Napriek tomu, že vampyrizmus odjakživa fascinoval, priťahoval a desil ľudí, dnes žijeme v dobe kedy sa z upírov stal pomerne nechutný teenagerský trend, odvšade sa na nás trblietajú nejaké podivné víly tváriace sa ako strašné krvilačné beštie, ktoré ale miesto ľudí vyvražďujú srnky v lesoch - a to nanešťastie nie je to najhoršie čo upírska tematika v tejto dobe ponúka... Mňa to vcelku začína urážať a pravdupovediac sa niekedy za svoju malú upírsku úchylku cítim trošku zahanbene.
Moja osobná upírska história siaha do obdobia kedy som žila cca tretí rok svojho života a úplne omylom som zhliadla svoj prvý film v ktorom vystupovali upíri. Ten film sa volá Stratení chlapci(The Lost boys) a aj keď mi to už v tomto veku príde ako dosť veľká komédia, stále ho mám rada. Vtedy ma toto všetko začalo fascinovať a aj keď už od mojich 3 rokov pretieklo Dunajom veľa vody, ešte stále ma to nepustilo. Stále to milujem.
Ťažko povedať čo presne alebo čo všetko ma na tom tak priťahuje, ale určite sa tomu budem detailnejšie venovať niekedy v budúcnosti. Každopádne pôvodne som vytvorila blog na blog.cz ale opäť som sa prerátala a nechcelo sa mi to tam pravidelne aktualizovať, takže som sa rozhodla, že priestor ktorý mám tu, mi bude stačiť na to aby som sa podelila so všetkým materiálom ktorý sa mi za tie roky podarilo zozbierať.
Musím však upozorniť všetkých milovníkov spomínaných trblietavých víl a zároveň aj všetkých ktorí by ma mohli za takého milovníka považovať, že Twilight tu dostane priestor iba v prípade, že sa mi podaria nájsť nejake špeciálne zaujímave vtipy na jeho adresu. Takisto by som nerada bola považovaná za nejakú strašnú temnú bytosť, goth alebo emo individuum ani za nič také podobné nešťastné. Teda aby som bola presná, každý ma môže považovať za čo chce, ja tomu nezabránim a ani ma to nejak obvzlášť nezaujíma....ja len, že taká nejsom:). V skutočnosti som pomerne šťastný človek, milujúci život a všetky dobré veci ktoré k nemu patria.
Takisto tu nechcem vymývať mozgy a tváriť sa že upíri sú všade medzi nami..... to nie- chcem sa len podeliť o kopu zaujímavých informácií(či už z histórie alebo aj súčasnej reality - lebo rada sledujem aj vampyristické choroby u ľudí, prípadne náleziska starých mŕtvol ľudí ktorí boli kedysi pochovaní akoby boli upíri), otvoriť bránu do krásnej fantázie(pomocou kníh, filmov, seriálov, hudby alebo aj mojej vlastnej tvorby ) a podobné podľa mňa vcelku zdravé a zaujímave záležitosti.
Takže verím, že si táto nová rubrika nájde svojich čitateľov.... :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára