pondelok, júna 25, 2012

30 day song challenge- day 06- A song that reminds you of somewhere

Dnes to bude trošku z recesie. Mala som síce v pláne úplne inú pesničku ale počas jedného posedenia v hospode mi prišlo na um niečo úplne iné. V alkoholovom opojení sme si ako je to pomerne častým zvykom začali vyspevovať na plné hrdlá a čo iné by sme spievali keď nie tradičné ludovky. A mne úplne z ničoho nič po strašne veľa rokoch prišla na jazyk pesnička ( mimochodom chcela som spievať úplne inú ale pomýlila som si ju s touto a už to nešlo zastaviť) ktorá mi okamžite začala evokovať strašne staré spomienky, keď som bola ešte malá škôlkarka a boli sme na výlete ktorý by sa dal nazvať "Škôlka v prírode" taký ekvivalent Školy v prírode, na čo si určite všetci pamätajú.
Bolo to úplne zvláštne spomenúť si na to takto po rokoch, mám úplne presnú spomienku ako nám to pani učiteľka hrala na gitare a spievali sme a ja som tuším nevedela text. Spomienka na konkrétne miesto je to ale úplne silná, keďže som vtedy prvýkrát objavila čaro iného miesta, bez rodiny a v prírode a so zvieratkami. Teda konkrétne s koňmi. Ja som sa tam vtedy totiž zamilovala do jednej kobyly na ktorú nás aj posadili a tak a potom som odtiaľ nechcela ísť domov a aj doma som ďalšie dva týždne v kuse rumázgala, že chcem ísť späť, keďže som doma samozrejme koníka nemala.
Tiež si pamätám, že som mala domov maminke poslať obrázok, sedeli sme v jedálni a kreslili rodičom a ja som chcela nakresliť koníka ale nevedela som to, tak mi pani učitelka dala nejaku už nakreslenu a vystrihnutu predlohu, že to mám nakresliť podľa toho, ale ja som to obkreslila a ona mi za to vynadala. Jéjda, to sú mi spomienky na tie sladké nevinné časy.
A ešte si odtiaľ pamätám, že som tam mala frajera, ktorý sa podľa mňa(už som si není istá) volal Andrej a hrali sme sa na Supermana a Lois Laneovu, ale bol to iba taky dovolenkový vzťah, lebo keď už sme boli znovu v škôlke tak som sa s ním rozišla a začala chodiť s iným lebo ten sa so mnou hral na Batmana a Mačaciu ženu a to bola teda rozhodne lepšia ponuka. :D
Tak ale poďme teda k pesničke: Nanešťastie keď je to podané takto závažne, normálne od oficiálnej folklórnej kapely alebo jak to nazvať tak to není až také super ako keď to spieva skupina deciek alebo prípadne neskôr skupina ožranov v hospode. Ale zase tu stojí za to to ľubozvučné slovenké ľ dokonca aj v slovíčku stáľe, chvíľe a pod.:D
Takže nech sa páči Dedinka v údolí

3 komentáre:

  1. Ja som mala "frajera", s ktorym sme sa hrali na rodinu (a este s dalsimi deckami) a neviem, co som bola ja, ale on bol domace zvieratko - gepard. Tak veru, sladka nevinnost. A spali sme vedla seba v spalni a on ma tahal za pyzamo a nutil ma, aby som mu dala pusu (vyplazoval na mna velmi jazyk, lebo to videl v telke, ze ako sa to ma robit). :-D Bohvie, co s nim je teraz.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jo tiež by ma zaujimalo že čo je s mojimi detskymi frajermi teraz:D

    my sme sa inak ešte zvykli hrávať na levieho krála, to vtedy tak fičalo a už ani neviem načo:D

    a momentalne si nespominam či som mala aj take zažitky že skusat čo sme videli v telke ohladom takychto veci:D možno mi pripomenie zas nejaka ina ludovka:D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tak mne sa tato piesen neviaze k ziadnemu miestu a predsa vo mne budi nostalgiu, milujem skladby, ktore maju atmosferu :)

    OdpovedaťOdstrániť